Kategorie
Blog Ciąża i Macierzyństwo

Ryby – czy warto je jeść? Dlaczego są zdrowe?




Wszyscy wiemy, że jedzenie ryb jest korzystne dla naszych organizmów, ale właściwie ,dlaczego jedzenie ryb jest określane jako zdrowe jedzenia? Sprawdziłem, jakie wartości odżywcze mają różne ryby i jak wpływają na nasze zdrowie.

Ryby a zdrowie

Czy wiecie, że dwie główne przyczyny przedwczesnych zgonów to atak serca i udar? Obserwacje naukowców pokazują jednak, że ludzie, którzy regularnie (minimum raz w tygodniu) jedzą ryby, rzadziej miewają zawał serca, czy udar mózgu.

Ryby i ich wartości odzywce – dlaczego jedzenie ryb jest zdrowe?

Jedzenie ryb to świetny sposób na dostarczenie organizmowi wysokiej jakości białka oraz witamin i minerałów. Za najbardziej wartościowe uważa się tłuste gatunki ryb, czyli mi. łosoś, pstrąg, sardynki, czy makrela. Mają one bowiem wyższą zawartość witaminy D oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Ryby są także źródłem witaminy A, żelaza oraz jodu.

Jedzenie ryb w ciąży

Jedzenie ryb w ciąży to bardzo dobry pomysł ze względu na ich wartości odżywcze. Ciężarne muszą jednak pamiętać, by unikać surowej ryby np. w sushi, gdyż może być ona źródłem bakterii niebezpiecznych dla niej i dziecka.

Jedzenie ryb – na co uważać?

Jedzenie ryb nie jest pozbawione wad i ryzyka. Pamiętaj, że niektóre ryby (np. tuńczyk) zwierają duże ilości rtęci i innych metali ciężkich. Wysoki poziom rtęci może uszkodzić mózg i układ nerwowy. Jest ona niebezpieczna także dla płodów, niemowląt i dzieci, ponieważ ich ciała wciąż się rozwijają.
Według naukowców metale ciężkie mogą powodować raka oraz szereg innych niekorzystnych dla zdrowi skutków.

Czy jedzenie ryb codziennie jest zdrowe?

Dane mówią, iż w celu zaspokojenia zapotrzebowania organizmu na kwasy omega-3 najlepiej jest spożywać tłuste ryb przynajmniej raz lub dwa razy w tygodniu. Czy możliwe jest jedzenie ryb codziennie? Oczywiście! Zachowaj jednak umiar oraz wprowadź różnorodność. Raz zjedz łososia na kanapce, a innym razem kotleciki rybne z warzywami. Zdecydowanie unikaj rybnej monodiety!

W sieci znajdziesz niejeden pomysł na obiad z wykorzystaniem ryb. W dzisiejszych czasach zdrowe zakupy zrobisz już wszędzie, markety czy sklepy rybne są ogólnodostępne. Piramida zdrowego żywienia jak i lekarze wskazują iż dieta powinna zawierać ryby, co prawda ryby to nie zawsze tanie jedzenie, ale taki fit obiad jak np. łosoś z piekarnika, dorsz pieczony, pstrąg z piekarnika to pyszny i apetyczny pomysł.

Pozostaje mi życzyć smacznego i…na zdrowie!

Chcesz się odstresować odwiedź mój kanał YouTube gdzie znajdziesz śmiesznymi filmikami : 7Fun

Lub po prosu sprawdzaj tu: złota7

 




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *