Kategorie
Aktualności Blog

Piękny uśmiech i zdrowe zęby 10 pokarmów i napojów by je mieć




Czym jest kobieta bez czarującego uśmiechu? A najpiękniejsza twarz wygląda na zimną i stateczną bez uroku, jaki jej daje. A czym jest uśmiech bez pięknych zębów? To wcale nie jest uśmiech. A jeśli natura była dla ciebie dostatecznie hojna i obdarzyła cię białymi, zdrowymi i odpowiednio ułożonymi zębami, z pewnością możesz uważać się za wyróżnioną przez Boga. A jeśli twoje przeznaczenie cię skrzywdziło i jesteś zmuszona ukryć krzywe i zepsute zęby… Nie martw się, we współczesnej stomatologii istnieją już różne opcje ich korygowania i upiększania, aby uzyskać pożądany efekt. I znowu nadejdzie czas, kiedy będziesz musiała nauczyć się, jak zachować nowy uśmiech. Nie chodzi o to, że w aptekach i drogeriach są dostępne niezliczone środki ochrony i utrzymania białych i pięknych zębów rano, wieczorem i w południe. Chodzi o to aby dbać o zdrowie zębów i dziąseł i mieć piękne zęby.

Przedstawiamy Ci cenną listę 10 najbardziej przydatnych potraw, których codzienne stosowanie w menu w najsmaczniejszy sposób może jeszcze bardziej rozjaśnić nasz uśmiech.

Twarde owoce i warzywa

Marchew, jabłka, ogórki i buraki zawierają wiele przydatnych dla zębów i dziąseł witamin i pierwiastków śladowych. Są to beta-karoten, witaminy B, D, E, K, C, PP, wapń, potas, magnez, sód, fosfor, jod, fluor, żelazo, kobalt i srebro, które normalizują krążenie krwi w dziąsłach i dostarczają niezbędnego wapnia i fosforu dla zdrowia zębów. Nasze zęby i dziąsła są „zepsute” przez miękką i przetworzoną żywność i dlatego przestały normalnie funkcjonować. W rezultacie pojawia się próchnica i upośledzenie krążenia krwi. Kilka twardszych warzyw czy owoców dziennie, dobrze wymasują dziąsła a zębom pomogą oczyścić je ze złogów. Ponadto takie warzywa pobudzają wydzielanie śliny, która wypłukuje jamę ustną oraz zmniejsza ilość znajdujących się w niej drobnoustrojów i bakterii.




Warzywa liściaste

W skład tych warzyw wchodzą ważne nie tylko dla zębów, ale i całego organizmu witaminy z grup B, E, A, C, PP, potas, wapń, magnez, jod, sód, fosfor, żelazo, beta-karoten i kwas foliowy. Warzywa wzmacniają nie tylko zęby, ale także odporność, przyczyniają się do wzmocnienia naczyń krwionośnych, poprawiają hematopoezę i eliminują krwawiące dziąsła. Pietruszka i cebula mają naturalne działanie antybakteryjne, odświeżające i niszczące zapachy. Ich sok wnika w trudno dostępne miejsca, wybiela zęby, usuwa płytkę nazębną, wzmacnia i masuje dziąsła.

Owoce jagodowe

Winogrona, poziomka i borówka są bogate w unikalną kombinację kwasów organicznych, barwników i pektyn, zawierają witaminy PP, A, z grupy B, C, E, H, beta – karoten, wapń, magnez, sód, potas, fosfor, żelazo, jod i fluor. Sok z niektórych z nich jest zalecany do zapobiegania próchnicy. Na przykład sok z jagód dzięki działaniu bakteriobójczemu zapobiega pojawianiu się próchnicy. Uważa się, że składniki soków z tych owoców blokują dostęp bakterii do szkliwa zębów. Winogrona można również stosować jako profilaktykę próchnicy. Zawierają cały zestaw minerałów i pierwiastków śladowych, które mają korzystny wpływ na zęby i dziąsła. Ponadto zawierają substancje blokujące żywotność drobnoustrojów chorobotwórczych w jamie ustnej.




Orzechy

W skład orzechów wchodzą wszystkie niezbędne aminokwasy, wielonienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy A, B, C, D, E, P, a także potas, wapń, magnez, fosfor i inne składniki mineralne, decydujące o ich wysokiej wartości odżywczej. Ponadto orzechy nerkowca zawierają unikalną substancję zdolną do niszczenia bakterii niszczących szkliwo zębów. Działają antybakteryjnie, antyseptycznie, tonizująco i łagodzą bóle zębów. Orzechy cedrowe zawierają wanad, który stymuluje rozwój tkanki kostnej oraz fosfor. Bierze on udział w tworzeniu i konserwacji zębów i kości. Odgrywa również ważną rolę w czynnościach mięśni i komórek nerwowych, a także wapń, który jest główny składnik kości i zębów. Migdały zawierają substancje poprawiające stan zębów i dziąseł, a także działają przeciwbólowo i przeciwskurczowo.

Zęby a produkty mleczne

Oprócz przydatnych dla naszego organizmu wapnia, potasu, magnezu i witamin A, B i D, produkty mleczne mają zdecydowany wpływ na zęby. Na przykład mleko obniża ilość siarkowodoru, który jest głównym czynnikiem powodującym nieświeży oddech i szybko podnosi poziom pH, a fosforany, wapń i kazeina pomagają w mineralizacji zębów. Ser można uznać za skuteczny środek zapobiegający próchnicy, ponieważ zwiększa stężenie wapnia w szkliwie zębów o 60% i zwiększa objętość śliny. Twaróg zawiera białko, kwas mlekowy, żelazo i magnez. Jest bardzo dobrze wchłaniany przez organizm, a zawarte w nim sole wapnia i fosforu biorą udział w tworzeniu tkanki kostnej, odżywianiu układu nerwowego i tworzeniu hemoglobiny we krwi.

Owoce morza

Z dietetycznego punktu widzenia owoce morza uważane są za pokarm idealny, ponieważ są bogate w pierwiastki śladowe i witaminy, zwłaszcza wapń, fosfor, fluor, witaminy B1 i D, niewystarczająca ich obecność w organizmie powoduje łamliwość tkanki kostnej, choroby zębów i dziąseł. Elementy te poprawiają cerę i wzmacniają włosy, pomagają organizmowi wzmocnić układ odpornościowy. Krewetki zawierają łatwo przyswajalny wapń, tiaminę, ryboflawinę, sód, potas, magnez, fosfor, żelazo i mangan. Wysoka zawartość wapnia i fluoru wpływa na profilaktykę chorób zębów i dziąseł. Minerały te są źródłem budowy kości, wzrostu i konserwacji zębów, powstrzymują tworzenie się płytki nazębnej i niszczenie szkliwa. Praktycznie każdy gatunek ryb jest bogaty w wapń, selen i fluor. Jednak najbardziej cenione są ryby morskie i inne produkty morskie, które dzięki wysokiej zawartości jodu i wapnia zapewniają ochronę zębów przed próchnicą.




Jajka

Jajko kurze zawiera białko, tłuszcz, węglowodany, 12 niezbędnych witamin i prawie wszystkie pierwiastki śladowe. Zawarta w nim witamina D jest źródłem fosforu i pomaga zapobiegać uszkodzeniom zębów. Skorupka jajka natomiast jest idealnym źródłem trudno przyswajalnego dla organizmu wapnia. Jednak używając rozbitej skorupy jajka, możesz pozbyć się krwawienia z dziąseł i sprawić, że zęby będą zdrowsze.

Zdrowe zęby a miód

Wszyscy wiemy, jak przydatny jest miód dla zdrowia. Jest nie tylko potężnym źródłem energii i sposobem na wzmocnienie odporności, ale także pomaga w utrzymaniu zdrowych zębów. Miód zawiera szczególnie duże ilości witamin B i C, działa antybakteryjnie, tonizująco i odmładzająco na organizm. Stosowanie wosku pomaga w czyszczeniu zębów i dezynfekcji jamy ustnej, skutecznie leczy zapalenie jamy ustnej i stany zapalne błony śluzowej. Propolis leczy zapalenie przyzębia, próchnicę i zapalenie dziąseł. Zdaniem naukowców zmniejsza ilość enzymów, które pomagają bakteriom przylegać do powierzchni zębów. Ponadto w propolisie znaleziono około stu pierwiastków chroniących zęby.




Herbata

Zarówno czarna, jak i zielona herbata są bardzo przydatne dla zębów dzięki zawartym w nich substancjom, które blokują rozwój bakterii. Zawarta w herbacie przeciwutleniacz katechina zabija bakterie próchnicowe i nieświeży oddech. Oznacza to, że ​​wypicie filiżanki herbaty po posiłku odświeża oddech i oczyszcza jamę ustną z bakterii, chroniąc w ten sposób dziąsła i wzmacniając zęby.

Zęby a woda

Pitna woda również oczyszcza zęby, ponieważ jest wzbogacona fluorem, który ma pozytywny wpływ na zęby. Woda fluorowana wzmacnia szkliwo zębów i zapobiega pojawianiu się próchnicy. Utrudnia tworzenie i gromadzenie się płytki nazębnej, hamuje witalność mikroorganizmów, co prowadzi do zmniejszenia nagromadzonych kwasów organicznych w jamie ustnej. Wszystkie te produkty pozytywnie wpłyną nie tylko na Twoje zęby, ale nasycą Twój organizm korzystnymi dla zdrowia witaminami i minerałami.

Kiedy Twoje zęby i dziąsła staną się zdrowe i mocne, Twój uśmiech będzie częstszy, co oznacza że Twoje samopoczucie będzie lepsze!

Zapraszam również na mój kanał z bajkami i śpiewankami dla dzieci: JustBaby Nursery Rhymes




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *